Techniky a metody práce Paventia z.s. v NRP
Sociálně-právní poradenství
Osobní setkání
Psychologické a terapeutické poradenství
Principy práce Paventie z.s
Zájem dítěte
Zapsaný spolek Paventia má uděleno pověření k sociálně-právní ochraně dítěte dle zákona č. 114/1988 Sb.. Středobodem veškerých aktivit občanského sdružení je samotné dítě a jeho nejlepší zájem – naplnění potřeby bezpečí a jistoty, potřeby otevřené budoucnosti, potřeby smysluplného světa, potřeby stálosti vztahů a potřeby osobní identity. Občanské sdružení Paventia se snaží maximálně přispívat k naplňování základních potřeb zdravého vývoje dítěte a pomoci náhradním rodičům v tomto nelehkém úkolu.
Komplexní podpora
Zapsaný spolek Paventia funguje na principu komplexní podpory: propojuje individuální péči o klienta (rodinu) zaměřenou na holistické pojetí osobnosti. Snažíme se o komplexní podporu náhradních rodin v bio-psycho-sociálním kontextu.
respekt ke klientovi a jeho situaci
Každou žádost klienta o pomoc a podporu považujeme za důležitou. Respektujeme jeho potřeby, přání, obavy, stížnosti a vše se snažíme skombinovat s našimi schopnostmi a možnostmi v dané situaci pomoci. V popředí je vždy zájem klienta.
Rozsah služby odborného poradenství
1 – informace- předání informace o zákonu, paragrafech, informace o jiných pomáhajících informacích organizacích, předání kontaktu
2 – rada – vážení situace uživatele, nabízení alternativ řešení, posuzování výhod a nevýhod jednotlivých řešení, vysvětlování obsahu právních dokumentů a dalších listin
3 – pomoc - pomoc při zvoleném řešení, při sepisování dopisů, návrhů, vyplňování formulářů apod.
Lhůty pro vyřizování služeb odborného poradenství
Služby jsou uživatelům poskytovány neprodleně po uzavření ústní dohody o poskytování služby. Jestliže situace uživatele vyžaduje pro řešení delší termín, je uživatel s postupem seznámen a jsou s ním dohodnuty termíny dalších konzultací, vždy s ohledem na uživatelovu situaci. Pokud se uživatelé služeb obracejí na poradnu s žádostí o pomoc dopisem nebo internetem, poradna garantuje odpověď do 7 pracovních dnů. Pokud je zjištění potřebných informací komplikovanější nebo je poradna krátkodobě uzavřena, je uživatel služby informován o dalším postupu před vypršením výše zmíněné lhůty.
O každém kontaktu s uživatelem služby - osobním, telefonickém, internetovém, písemném je pořizován záznam.
Ukončení poskytování služby odborného poradenství
Poskytovaní služby je ze strany poradny ukončeno dosažením uživatelova zakázky, to znamená, že uživatel je schopen na základě poskytnutých věcně správných rad a informací zvolit strategii jednání, která povede k řešení jeho situace. Dalším způsobem ukončení služby je vznik situace, kdy uživateli již není možné dále poskytovat službu z důvodu vyčerpání možností poradny. V takovém případě musí být uživatel na situaci upozorněn a nabídnuta mu další alternativa postupu nebo kontakt na vhodné instituce. Uživatel může spolupráci ukončit kdykoli.